wtorek, 26 sierpnia 2014

Dolina Pięciu Stawów

Mostek mijany po drodze (kiedy jeszcze nie wiedzieliśmy, co nas czeka)


W niedzielę wróciłam z mojej parodniowej wyprawy do Zakopanego. Mogę Wam powiedzieć, że uwielbiam to miasto i góry, od razu lepiej się tam czuję, oddycham świeżym powietrzem i zachwycam otaczającą mnie architekturą, którą na pewno wszyscy kojarzycie. Charakterystyczne, strzeliste dachy, które przypominają nam, gdzie jesteśmy. Droga przebiegła spokojnie, bez większych rewelacji (dla przypomnienia: wracając ze Zduńskiej Woli, kompletnie się zgubiłyśmy w okolicach Sosnowca) i niedługo po przyjeździe wybraliśmy się zobaczyć Krupówki, które były niesamowicie zatłoczone! Wyobrażałam je sobie nieco inaczej, choć przecież już raz je widziałam, ale wyszło na to, że niewiele z wtedy zapamiętałam. Spodziewałam się większej ilości takich bazarków z pamiątkami, a spotkało mnie mnóstwo sklepów, które możemy spotkać w każdej galerii. 
Następnego dnia wyruszyliśmy do Doliny Pięciu Stawów, szliśmy szlakiem, który może ktoś z Was kojarzy, droga do Morskiego Oka, a przy Wodogrzmotach Mickiewicza odbicie na drogę prowadzącą już prosto do celu. Droga jest niezwykle malownicza, ale może też przyprawić o zawrót głowy, gdy przy końcu nagle spojrzymy w dół i zdamy sobie sprawę z wysokości, na której się znajdujemy. Zieleń, otaczająca nas z każdej strony, to z całą pewnością moje klimaty, mimo dość męczącego podejścia, byłam naprawdę zadowolona z kierunku, w którym idę i na pewno nie myślałam o tym, by zawrócić! Ma zdjęciu poniżej widzicie jeden z, moim zdaniem, najładniejszych widoków, jakie spotkałam na swojej drodze. Ten wodospad niesamowicie mnie zauroczył, wygląda magicznie!
Wielka Siklawa (i wciąż długa droga przed nami)
Jeden z pięciu stawów (czyli cel osiągnięty!)
Tym, co nieco mnie zaskoczyło, jeśli chodzi o szlak, który wybraliśmy, jest fakt, że nie zobaczyłam pięciu stawów z góry! Byłam pewna, że nasza wędrówka skończy się na szczycie jakiegoś wzniesienia, z którego będzie jakiś fajny widok w dół, ale jednak nie! Dlatego już myślę o kolejnej wyprawie, bo naprawdę myślę, że taki widok na tę dolinę będzie niezapomniany. Pogoda trochę się zepsuła, gdy byliśmy już u celu, ale na szczęście największy deszcz nas ominął, bo wtedy grzaliśmy się w schronisku. Po deszczu wszystko zaczęło parować i to tyle, jeśli chodzi o piękne widoki.
Koniec końców, stawów widziałam trzy, a nie pięć, ale to dlatego, że wyszliśmy z ośrodka trochę za późno i musieliśmy się spieszyć. A miałam taką ochotę, by pójść jeszcze dalej szlakiem do Morskiego Oka... ale to innym razem!
Do Morskiego Oka niestety nie udało nam się dotrzeć także w niedzielę, bo pogoda całkiem się zepsuła. Mam nadzieję, że w przyszłości uda mi się bywać w górach częściej niż dotychczas, dużo częściej, nie raz na kilka lat, bo czuję, że tam jest moje miejsce!
Zbliżenie na krople deszczu ;)

28 komentarzy:

  1. Też tam byłam, cudowne miejsce :)
    http://lifeonmaars.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Góry są przepiękne i jeśli tylko będę miała okazję znów je odwiedzić, zrobię to bez wahania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooo chyba się zakochałam :3 Nie mogę się doczekać jak kupimy auto i będę spędzała weekendy w górach :)
    Deszczyk ślicznie się prezentuje, magiczne zdjęcia ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ps. Nowy wygląd bardzo mi się podoba :) Od kilku miesięcy chcę wprowadzić na swojego bloga strony, bo wszystko jest gdzie indziej, a odrobina harmonii nie zaszkodzi. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam tam chyba dwa lata temu na wycieczce szkolnej. Przepiękne miejsce! Kocham góry! :)

    Buziaki :*
    onlyimagin.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Samochód dla siostry, bo mamy tylko służbowe mamy, którym nie wszędzie można jechać :) Prawo jazdy trzeba zrobić, poruszanie się mpk mnie wykańcza. Zazdroszczę, u mnie tylko mama jest chętna na jakieś wyjazdy i rzeczywiście to lubi. Też rzadko jeździmy, zazwyczaj ja łapię się na jakieś wycieczki ze szkoły i nie mam z kim dzielić swojej radości. Mnie marzy się tygodniowa wycieczka w góry, spanie pod namiotem na różnych wysokościach itd :) Góry są magiczne :3

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie śliczne widoki :*
    zapraszam | crazy-life-by-angelika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie cudowne miejsce! Ja jeszcze nigdy tam nie byłam. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. pięknie *.*
    http://devinax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. W Tatrach byłam około miesiąca temu i bardzo zauroczyło mnie to piękne miejsce, szczególnie właśnie dolina pięciu stawów :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    www.megmyfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne miejsce. Chciałabym tam być :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam góry, więc cóż... też tak chcę ;_;

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie jeżdżę do Zakopanego, tylko do oddalonej o 15 km Bukowiny Tatrzańskiej, którą kocham całym sercem. Byłam już tam dwa razy w tym roku, a na przełomie września i października jadę trzeci raz. Niestety ani razu jeszcze nie byłam w Dolinie Pięciu Stawów i liczę, że na zbliżającym sie wyjeździe mi się uda, bo wcześniej warunki pogodowe mi nie pozwoliły... A patrząc na Twoje zdjęcia serce mi krwawi, bo chciałabym już tam być i nigdy nie wracać do szarego, brudnego i zatłoczonego miasta...

    U kolegi wszystko w porządku już, ale były momenty zwątpienia i strachu. Dostał antybiotyki i na szczęście wszystko wróciło do normy, ale do dziś nikt nie wie co to był za wąż.
    Na początek chcę 18-55 bądź 18-200. Hajsem nie rzucam, więc będę musiała poczekać z 2/3 miesiące. Cenowo stoją podobnie, więc chyba wybiorę 18-200, ale decyzja pewnie będzie podjęta dopiero, gdy będę mieć odpowiednie środki. Bo póki co mam 20-50, ale jest okropny, trzeba się mocno napracować, żeby coś ze zdjęcia wyciągnąć..

    OdpowiedzUsuń
  15. Mieszkam nie daleko Zakopanego ale niestety nie byłam tam. Nie lubię chodzić po górach ale widoki przepiękne.
    Obserwujemy ?
    http://przestrzen-piekna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. zdjęcia robią wrażenie;)
    pozdrawiam serdecznie:) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne miejsce, aż robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja tez uwielbiam Zakopane i nasz polskie Tatry...Ten góralski klimat gdzie nie ma nigdzie indziej ^^
    piękne zdjęcia :3

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Zakopane jest cudowne *,*
    Śliczne widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowne miejsce, chciałabym tam pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Swoje serce oddałam morzu, góry w porównaniu do niego wydają mi się strasznie nudne :P Ale Zakopane jest bardzo urokliwe i uwielbiam tam jeździć. Z Twoich zdjęć rozkochały mnie w sobie te wodospady. CUDNE! <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Już oglądając zdjęcia czuje relaks i wyciszenie :)
    Piękne widoki.
    Pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne zdjęcia, to miejsce wygląda tak spokojnie i kojąco :)
    ✄ blog

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz!

Szablon wykonany przez Tyler / Enjoy!