sobota, 2 sierpnia 2014

ciasto ucierane z borówkami

Ostatni kulinarny post na moim blogu pojawił się, gdy piekłam bożonarodzeniowe ciasteczka. Tak więc, jak widać, w kuchni nie pojawiam się zbyt często. Jednak kilka dni temu znalazłam w domu tak prosty przepis na ciasto, że nawet tak nieobeznany w kuchennych sprawach osobnik jak ja dał radę. I wyszło pysznie, więc grzechem byłoby nie podzielić się z Wami tym przepisem, bo może znajdziecie kiedyś chwilę, by je upiec. Ciasto u mnie jest z borówkami, ale można dodać też inne owoce. Na przykład truskawki. Innych jeszcze nie próbowałam. Zwłaszcza w okresie letnim jest to jedno z moich ulubionych ciast!
Składniki:
4 jajka
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 kostka margaryny
około 0,5 kg owoców

Wykonanie:
Margarynę rozpuścić, ubić jajka z cukrem, dodać rozpuszczoną margarynę, następnie mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Dokładnie wyrobić ciasto (mikserem). Wyłożyć na blachę posmarowaną margaryną i posypaną bułką tartą. Na cieście ułożyć owoce. Piec około 40 minut w temperaturze 180 stopni w nagrzanym piekarniku.
Smacznego!

20 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie :D
    http://emotions-written-on-carts.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. O jakie pyszności mniam *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto wygląda pysznie, a tym bardziej, że jest z borówkami :) Muszę wypróbować ten przepis skoro jest taki prosty, bo akurat mistrzynią w pieczeniu nie jestem, raczej gotowanie jest moją lepszą stroną. Aż mi smaku narobiłaś :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadmiar borówek więc chyba nawet dzisiaj spróbuję upiec to ciasto, wygląda pysznie :)
    monomentume.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam borówki, a co dopiero takie ciasta. Wygląda to niesamowicie smacznie! Z chęcią wypróbuję podczas kolejnych wypieków z babcią Twój przepis :)

    yudemere.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny, prosty przepis i chyba nawet takie kulinarne beztalencie jak ja sobie powinno z nim poradzić. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ja dałam radę, myślę, że każdy da. ;) Moje umiejętności kulinarne ograniczają się do bożonarodzeniowych ciasteczek, które i tak udało mi się kiedyś spalić :)

      Usuń
  7. Pięknie wygląda, acz ja - wybryk natury - nie lubię borówek ani większości owoców, co spisuje sporo przepisów na straty ;d Poa tym ja w kuchni... nie, fatalne połączenie!

    Mnie zawsze brakowało spontaniczności w życiu, a od pewnego czasu coraz częściej zdarza mi się jej zaczerpnąć ;d są to drobne rzeczy, ale od czegoś zacząć trzeba, a póki co - bardzo mi się to podoba. No tak, mieszkając w danym mieście, ciężko odczuć to samo, co czują osoby przyjezdne ;) Ale też nie każde miasto ma taki klimat ;d

    OdpowiedzUsuń
  8. O! Może spróbuję zrobić, bo uwielbiam owocowe ciasta!... i wszystkie inne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm, wygląda apetycznie, aż sama muszę się pokusić, żeby zrobić bo aż się głodna zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniamm ! moja babcia zawsze piecze te ciasto na moej urodziny jest przepyszne !
    Obserwuję !
    avilandpolly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. A i owszem, kiedyś pisałam własne fan fiction Potterowskie (o Huncwotach głównie) :D Czy ja dobrze kojarzę, że pod tym adresem ty też miałaś kiedyś jakieś ff? ^^ Hah, no proszę, byłabyś już druga osobą, którą w ostatnim czasie "spotykam", a która kojarzy mnie z pisania tamtych blogów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę. Jaki ten internet mały xDD Piszesz jeszcze jakieś ff? :) Ja już dawno przestałam, a i mimo że ogromny sentyment do Pottera pozostał i wciąż go uwielbiam, to przerzuciłam się z czytaniem ff na inne fandomy.

      Usuń
    2. Mój jeden blog z ff wciąż jest w blogosferze :D Dwa lata nic na nim nie było i już pewnie nie będzie, ale jakoś szkoda mi usunąć ^^ Tak, mi też czasem zdarzało się zajrzeć na moje dawne ulubione blogi z opowiadaniami i taki smutek, że wszystkie porzucone :c Choć na przykład ostatnio autorkę jednego z moich ulubionych blogów o Huncwotach odkryłam w zupełnie innym zakamarku internetu piszącą ff na podstawie serialu Supernatural :D Także nie wszyscy zaprzestają pisania, niektórzy jak widać przerzucają się tylko na inny fandom ^^

      Usuń
  12. Nigdy nie jadłam borówek ale to ciasto kusi.
    http://jesykabloguje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Rzeczywiście prosty przepis, na pewno spróbuję, bo borówki są moimi ulubionymi letnimi owocami, co zapewne widać po najnowszym wpisie :)
    Buziaki :*

    http://sylwiaa-m.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam, mniam, mniam.. Jak tylko zobaczyłam zdjęcie od razu poczułam smak tego ciasta, moja mama również je robi :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmm wyglada pysznie ;)

    Pozdrawiam!
    http://ninja-holiday-nights.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz!

Szablon wykonany przez Tyler / Enjoy!